Điểm tin workshop thứ 9 SJC - Cộng đồng tiếng Anh tích cực của SJ Việt Nam tại ICT Life

0 5965 536

Với chủ đề rất thực tế: “Pros and cons of social media”. Tuy rằng sử dụng hằng ngày nhưng thực sự bạn có hiểu về Mạng xã hội? Các bạn trẻ trong Workshop đã thảo luận sôi nổi về lợi và hại của việc dùng Mạng xã hội, cũng như đặt ra các câu hỏi về việc hạn chế sự ảnh hưởng của việc sử dụng này trong cuộc sống hằng ngày.

Vẫn với phong cách tích cực, thân thiện và năng động, các thành viên chia thành hai nhóm nhằm thảo luận và tranh luận về các chủ đề:

-How does social media help us in our daily life?
-How can social media have a bad influence on us?
-How can we reduce the time wasted on Social media?

Trả lời các câu hỏi này các bạn có thể hiểu thêm về một công nghệ đang ảnh hưởng và thay đổi thế giới trong những năm trở lại đây. 

Workshop được tổ chức thường xuyên với các chủ đề thực tế, nhằm giúp các bạn trẻ có môi trường rèn luyện khả năng ngoại ngữ, giao tiếp xã hội và có kiến thức thực tế. SJC, SJ Việt Nam và ICT Life hẹn gặp các bạn trong các chương trình tiếp theo tầng L2, toà nhà Mỹ Sơn, 62 Nguyễn Huy Tưởng, Thanh Xuân, Hà Nội.

Link đăng ký:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdFVh2RW7lJyYGlV0umcmCBfdEkIm4Qk94ir8ghcQ566vxaag/viewform?fbclid=IwAR36X8FSWHsMYNP4iP7E9zrMe0fjS9gq7uxcOyPaKtVEiOFRrIqXJ1BA1zI

SJ Việt Nam là một tổ chức phi chính phủ (NGO) nhằm kết nối các tình nguyện viên quốc tế và Việt Nam cùng tham gia làm việc giúp đỡ những cộng đồng gặp khó khăn. SJ Việt Nam được thành lập vào năm 2004 và là thành viên của mạng lưới tình nguyện toàn cầu.

English translation:

News from the 9th workshop with SJC - The active English community of SJ Vietnam at ICT Life

Last weekend's SJC Workshop - The active English community of SJ Vietnam was held successfully for the 9th time in a row with the support of ICT Life. Many new faces joined the SJ Community for the first time.

We discussed a very practical topic: "Pros and cons of social media". We use it daily, but do we really understand about Social Networks?
Members at the workshop vigorously discussed the benefits and disadvantages of using social networks and posed questions about limiting the impact of this use in daily life.

In a positive, friendly, and dynamic style, the members split into two groups to discuss and debate the following topics:

-How does social media help us in our daily life?
-How can social media have a bad influence on us?
-How can we reduce the time wasted on Social media?

By answering these questions, we can better understand a technology that is greatly affecting and changing the world.

Workshops that cover current and practical topics are held regularly, providing young people with an environment to practice foreign language skills, social interaction, and enhance practical knowledge. SJC, SJ Vietnam and ICT Life see you in the next programs on the L2 floor, My Son building, 62 Nguyen Huy Tuong, Thanh Xuan, Hanoi.

Link for register:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdFVh2RW7lJyYGlV0umcmCBfdEkIm4Qk94ir8ghcQ566vxaag/viewform?fbclid=IwAR36X8FSWHsMYNP4iP7E9zrMe0fjS9gq7uxcOyPaKtVEiOFRrIqXJ1BA1zI

SJ Vietnam is a non-governmental organization (NGO) that connects international and Vietnamese volunteers to work together and help disadvantaged communities. SJ Vietnam was established in 2004 and is a member of the global volunteer network.

Tác giả bài viết cả Việt và Anh: Tình nguyện viên Trịnh Đình Vũ đang công tác tại Hội Chữ Thập đỏ Việt Nam

Chỉnh sửa: Li An

Hỗ trợ ngôn ngữ: Mr. Rob Thibodeau from Canada - Li An's teacher and friend.

 

Ý kiến bạn đọc 0